TUTVUSTAME LIIKMEID: Food Sightseeing Estonia tegevjuht Paul Toots

Food Sightseeing Estonia on ainulaadsete toiduelamuste pakkuja nii väliskülalistele kui kohalikele. Mis see täpselt tähendab? Küsisime tegevjuhilt Paul Tootsilt, kuidas ettevõte sündis ja mida erilist nad pakuvad, mis sobiks nii konverentsikliendile kui firmaürituseks.

1. Mis ettevõte on Food Sightseeing Estonia?

Food Sightseeing Estonia peamiseks tegevuseks on “Kulinaarste avastusretkede” ehk uudsete ja elamuslike seikluste pakkumine firmadele ja sõpruskondadele.
Toote kontseptsiooniks on ühendada endas kaks olulist elamust, mida väliskülalised ja miks mitte ka kohalikud linnapuhkusel alati otsivad –linna avastada ja hästi süüa, tutvudes kohaliku toidukultuuriga. Food Sightseeing Estonia pakubki neid kahte elamust ühes tootes – kerge ja meelelahutuslik linnaeksursioon kombineeritud eesti toidukultuuri avastamisega, mille käigus tuuril osalevale külalisele pakutakse proovida Eesti maitseid erinevates kohvikutes, restoranides ja turul.

Meie ettevõtte asutati 2012. aastal turismispetsialistide poolt, kellel on praeguseks juba üle 25- aastane kogemus sissetuleva turismi vallas Eestis – ja siiras soov pakkuda ehedaid Eesti elamusi. Meie globaalselt jätkusuutlikke trende järgivaid tuure viivad läbi sõbralikud ja kogenud giidid ning oma isikupärastatud elamustoodetes kombineerime me kohalike vaatamisväärsustega tutvumist erinevate Eestile ja piirkonnale omaste söögi- ja joogipeatustega.

Meie tuuridel tutvume Tallinna parimate vaatamisväärsuste ja linna ajalooga, sisaldades nii meelelahutuslikke legende kui ülevaadet Eesti kultuuri ja toidukultuuri mineviku ning tänapäevase kohaliku toidumaastiku suuna kohta.

2. Milliseid tuure korraldate?

Me pakume nii regulaarseid, tellimuspõhiseid kui ka nö rätsepatööna valmivaid toidutuure, ehk kulinaarseid avastusretki ning ka konverentside ning firmade vabaaja- ja ergutusprogramme. Regulaarselt väljuvatel tuuridel on osalejate arvuks 2 -12 osalejat. Tellimuspõhistel tuuridel vastavalt päringule. Suurim päring senini on olnud 200 osalejale.

3. Kas korraldate tuure ka väljaspool Tallinna?

Pisut suurema ajavaru korral tasub kindlasti kaalumist ka meie päevareis Lahemaa rahvusparki, kus varieeruv ja suuresti puutumatu loodus, lahesopid, metsad, sood ja rabad, kombineerituna kas piknikuga või toidu- ja joogipeatustega ajaloolistes kalurikülades, rabas ja mõisates moodustavad suurepärase kombinatsiooni Eestiga tutvumiseks.

4. Kellele tuurid mõeldud on – sobivad ehk kes on teie peamised kliendid?

Meie tuuride sihtgrupp varieerub pisut hooajast sõltuvalt kuid suurem osa meie klientidest on Eestit külastavad välisturistid, kellede jaoks meie turismitoote nö 2-1 kontseptsioon annab mõneti ideaalse võimaluse suhteliselt lühikese aja jooksul tutvuda kohaliku ajaloo ja kultuuri ning toidukultuuriga. Teiseks suureks sihtgrupiks on firmad ja konverentside delegaadid / külalised, kellede jaoks meie tellimuspõhised ja suuresti ka võimalusel isikupärastatud privaattuurid on ideaalseks valikuks vabaajaprogrammina.

5. Mis välismaalasi Eesti puhul üllatab teie tuuride raames – mis meeldib / mis ei meeldi?

Väga raske on ühest teemat siinkohal välja tuua kuid üldistatult võib öelda, et meie toidukultuur on ikka maailmamõistes väga heal tasemel. Tallinna vanalinn ja seda ümbritsevad asumid moodustavad huvitava kombinatsiooni nii minevikust, olevikust kui ka trendidest ning jah, pigem ollakse positiivselt üllatunud hea toidu, teeninduse ja hinnakvaliteedi suhtes ning kui puhas meil siin on. Otsest teemat, mis ei meeldi on vast raske välja tuua. Eks iga tagasisidet tuleb võtta selle kirjutaja perspektiivist ning kui on võimalus või esmalt siiski vajadust midagi edaspidi muuta siis elu ongi areng.

6. Millised tuuri raames külastatavad kohad alati meeldivad?

Eks me aeg-ajalt vajadusel ka muudame oma tuuride poolt külastatavaid kohti, millede valikul me lähtume alati esmalt meie sihtkliendi perspektiivist. Seda nii regulaarselt väljuvate kui ka tellimuspõhiste tuuride puhul. Eks meeldivad ikka kohad, kus on hing sees, kus on tunda suhtumist, et soovitakse midagi pakkuda, nii toiduelamuse kui üldise atmosfääri näol. Nö turismilõkse püüame pigem vältida.

7. Food Sightseeing Estonia on ka Travelife sertifikaat. Mida see tähendab?

Travelife on turismisektori jätkusuutlikkusele suunamise rahvusvaheline programm, mis jaguneb kolmeks etapiks; (1) Travelife Engaged; (2) Travelife Partner and (3) Travelife Certified. Meie firma on hetkel Travelife Partner staatuses ning liigume kindlalt kolmanda etapi poole. Lühidalt eelistame koostööpartnereid, kes on samuti jätkusuutlikkusele suunatud, kes eelistavad kohalikku toorainet ja toodet. Väldime ühekordseid plast- ja pappnõusid jms.

8. Kuidas tuure tellida saab?

Meie tuure saab tellida nii meie kodulehelt kui ka tuntumate regioonis tegutsevate reisikorraldajate ja interneti-reisibüroode kaudu (Tripadvisor, Viator, GetYourGuide, WIihlocals, Airbnb Experiences jm)

9. Millised on Sinu enda (toiduga seotud) lemmikkohad Tallinnas, mida soovitaksid külastada Eestis ärireisil olles?

Siinkohal ei soovi ma olla vaid nö poliitiliselt korrektne kuid ühte-kahte kindlat kohta ongi keeruline välja tuua. Eks valikud ja sobivused seostuvad ju paljuski konkreetse ajastuse, eesmärgi ja meeleoluga. Tallinna vanalinnas on senini kindlaks valikuks olnud kas “Pegasus”, “R16”, “Lee”, Telliskivis kindlasti “Kivi-Paber-Käärid” ja “F-Hoone”, lisaks suur hulk restorane nii Rotermanni kvartalis kui ka muidu linna südames ning Kadriorus. “Noa”. “Peps”. Aga alati on ruumi ka avastuseks.

Riine Tiigi

Turundusjuht