Blogi

Keskkonnasäästlikud konverentsilahendused

Kogu maailmas levib trend korraldada konverentse ja seminare võimalikult keskkonnasõbralikul moel, kasutades loodussäästlikumaid lahendusi ja mõeldes taaskasutusvõimalustele. Samas soovitakse, et keskkonnasäästlikud lahendused ei suurendaks konverentsi eelarvet. Oleme siia kokku kogunud parimad lahendused ja nipid, millega konverentsid keskkonnasõbralikumaks muuta eelarvet miinusesse ajamata.

Paberivaba konverents

  • Kasuta elektroonilisi kanaleid kogu konverentsi turunduses ja konverentsidelegaatidega seotud suhtluses: kutsed, registreerimine, ürituse ettekannete slaidide jagamine, , abstraktide kogumine, konverentsi programm, meeldetuletused, tagasisideküsitluse läbiviimine.
  • Jaga elektrooniliselt sihtkoha infot, abiks on linnade turismiinfo lehed, Visit Estonia koduleht ja videomaterjalid.
  • Vaata, et ürituse veebilehel oleks kogu aeg asjakohane info, soovi korral loo üritusele oma rakendus
  • Kogu konverentsi korraldamise jooksul tekita võimalikult vähe trükitud materjale – mõtle hoolikalt järele, kas on vaja midagi tingimata trükkida ja kui on, siis eelista taaskasutatud paberit.
  • Ära prindi materjale nö igaks juhuks, vaid saada materjalid emailiga ja iga soovija prindib endale ise.
  • Materjalide paljundamisel prindi kindlasti lehe mõlemale poole
  • Konverentsi programm kujunda sellises formaadis, et see oleks nutitelefoniga lihtsalt jälgitav.
  • Posteriplakatite asemel võib kasutada elektroonilisi postereid
  • Kui paberi kasutamine on hädavajalik, eelista taaskasutatud paberist-papist valmistatud tooteid (mappide, rinnasiltide jne valmistamiseks)

 

Konverentsiruumid

  • Korralda konverents logistiliselt mugavas kohas – kui tegemist on rahvusvahelise konverentsiga, siis võiksid hotellid olla toimumiskohast jalutuskäigu kaugusel või kergesti ligipääsetavad ühistranspordiga
  • Kui võimalik, eelista Rohelise võtme programmiga liitunud hotelle ja konverentsikeskusi
  • Võimalusel kasuta elektroonilisi suunaviitasid konverentsikeskuses ringiliikumise hõlbustamiseks
  • Konverentsi programmi võib kuvada elektrooniliselt konverentsikeskuse seintele
  • Võimalusel eelista päevavalgusega konverentsiruume
  • Jälgi, et oleks tagatud prügi sorteerimise võimalus

 

Toitlustus

  • Eelista kohalikke kodumaiseid ja hooajalisi toiduaineid – parem nii planeedile kui inimeste tervisele ja heaolule
  • Eelista pakendamata toitu, ära kasuta väikepakendeid (nt ühekordsed kohvikoor, suhkur jne)
  • Kasuta korduskasutusega nõusid, mitte plastikust
  • Ühekordsete paberist toidunimede sedelite asemel võib kasutada tahvlikesi, kuhu toidunimed kirjutada
  • Telli toitu võimalikult täpselt osalejate arvu järgi, et vähendada toidu ülejääki. Lepi toitlustusfirmaga kokku kõige hilisem võimalik osalejate arvu teatamise kuupäev, et saaks võtta arvesse võimalikult palju viimase hetke muudatusi osalejate arvus
  • Veepudelite asemel paku kannudest kraanivett või kasuta veeautomaate
  • Kui veepudelid on hädavajalikud, siis arvesta et klaaspudel on keskkonnasäästlikum kui plastpudel
  • Kui magustoiduks või kohvikõrvaseks pakutakse kooke, siis pigem eelistada väiksemaid kooke (et vältida seda, et pool kooki taldrikule alles jäetakse)
  • Kohvipausil on koogi asemel heaks lahenduseks ka puuviljavardad -mugav tarbida ja figuurisõbralik ka
  • Kui võimalik, ära kasuta laudlinu – säästame pesukulu ja seega keskkonda!

 

Ruumi- ja lauakaunistused

  • Lilleseadete asemel eelista potitaimi
  • Lauakaunistuseks sobivad ka toiduga seotud asjad – puuviljakorvid, leivakorvid jne
  • Lauakaunistuste osas küsige kindlasti toitlustusfirmalt, kas neil on olemas varuks kaunistusi, mida saaks taaskasutada

 

Meened ja kingitused

  • Kui üritusel osalejatele või esinejatele on plaanis ka väike meene kinkida, siis see võiks olla valmistatud Eestis kohalike meistrite poolt – vähendab transpordikulusid, annab tööd kohalikele inimestele.
  • Hea kingitus peaks kindlasti olema asjakohane, väärt kaasavõtmist – et ei tekiks olukorda, kus kingitused pärast konverentsi hotellituppa maha jäetakse
  • Meened võiks olla sellised, et neid ei pea eraldi pakendama – vähendab jäätmete hulka
  • Kasutada võib ka nutikaid praktilisi lahendusi – meene võib olla samal ajal ka osa konverentsiatribuutikast, nt konverentsi käepael
  • Kui konverentsikülalised on erinevatest riikidest, võid paluda igal osalejal kaasa võtta ühe väikese meene oma kodukohast, siis meened ühte kohta kokku koguda ning iga osaleja saab endale nö „pimevalikuna“ väikese meene teiselt konverentsidelegaadilt. Säästab meenetele kuluva raha, samas on üritusel osalejatel põnev kingitusi vahetada ning soodustab ka uute tutvuste loomist
  • Mõtle kindlasti, kas ja kuidas on saajal võimalik kingitus koju viia – tänapäeval reisib üha rohkem inimesi ainult käsipagasiga, sellepärast oleks parem, kui kingitus ei oleks vedelik või nt suur moosipurk

 

Transport

  • Kasuta võimalikult vähe transporti – vali jalutuskäigu kaugusel asuvad toimumiskohad
  • Võimaluse korral soodusta osalejaid ühistransporti kasutama – anna ürituse kodulehel selged juhised, millised ühistranspordiliinid viivad lennujaama, toimumiskohta, hotelli ja kust saab infot väljumisaegade ja piletihindade kohta
  • Transfeeribusside tellimisel arvesta võimalikult täpselt osalejate arvuga – väike rühm ei vaja suurt bussi
  • Kui korraldate üritust kohalikele osalejatele, aga teises linnas, paku bussitansfeeri – keskkonnasäästlikum kui see, et iga osaleja oma autoga kohale sõidab.

 

Esinejad-meelelahutus

  • Võimalusel kasuta kohalikke esinejad

 

Konverentsi kott

  • Nö vanadest aegadest säilinud komme, et konverentsiga peab kaasnema ka konverentsikott. Mõtle hoolikalt läbi, kas see on ikka hädavajalik. Kui on, siis eelista sellist kotti, mida saab osaleja kindlasti hiljem kasutada (nt nö riidest poekoti tüüpi), ära trüki peale hiigelsuurt konverentsilogo

 

Taaskasuta igal võimalusel

  • Kogu pärast üritust kokku osalejate nimesiltide plastalused
  • Anneta ülejäänud meened – kingitused (nt koolidele)
  • Uuri, kas ülejäänud toitu on võimalik annetada (nt Toidupangale)
  • Kui võimalik, taaskasuta reklaambännereid või anneta need pärast üritust taaskasutusse
Riine Tiigi

Turundusjuht