Tagasi

Kuidas COVID-19 on aidanud kaasa uute ideede arendamisele? – vastab Blue Drum Events tegevjuht Olavi Andla

Koroona-kriis on eriti valusalt löönud üritusturundussektorit. Uurime üritukorraldusfirma Blue Drum Events tegevjuhilt Olavi Andlalt, kuidas kriisis ellu jääda.

Blue Drum teatakse ikka kiiksuga tuuride ja ürituste korraldajana. Mis te nüüd teete kui kliente ei ole?

Meie kontoris ei ole töö kordagi seisma jäänud ja meie näeme, et probleem on võimalus. Kui nii võib öelda siis tänu COVID-19le oleme saanud tegelda nende asjadega, mis meil on olnud ammu plaanis kuid pole ennem sellega olnud aega tegelda. Oleme turule toonud Blue Drum perekonda kuuluva kaubamärgi Blue Apple ja võtnud suuna meelelahutuslike videode produtseerimisele.

Kas hakkate kiiksuga videosid nüüd tegema?

Jah. Meelt saab ju lahutada ka sotsiaalmeedias, intranetis, emailide abil jne. Selleks me hakkamegi tegema videosid, kus erinevad karakterid teevad sihtkohaturundust ning tutvustavad tegevusi mis Eestis teha saab. Meil on ammu olnud see idee, et just needsamad tegelased, kes võtavad gruppe vastu, räägivad juba eelnevalt oma lugusid ja näitavad huvitavaid kohti videos. Kui turist juba siia tuleb siis on tal see karakter ja ka koht tuttav. Sama efekt nagu Hollywoodis. Eelnevalt loodud kujutlus võimendab veelgi kohapealset emotsiooni.

Kas Te hakkate siis tegema samu videosid mida turismiarenduskeskused juba teevad?

Me täiendame üksteist ja loodetavasti lisame sihtkohale väärtust teise nurga alt. Meie proovime ikkagi seda kiiksu sisse tuua erinevate karakterite ja ideedega. Me oleme kõik nii väikesed maailma mastaabis, et ainult koostöös suudame midagi saavutada. Oleme ka EAS ja EKB-ga rääkinud, et võiks nüüd rohkem story’isid rääkida ja pidevat uudisvoogu tekitada selliste humoorikate klippidega. Võiks teha lausa Go Wild TV uudised. Tänane klipp on juba homme vana ja selleks, et jõuda väliskülaliste teadvusesse, peaksime päris palju content’i looma. Selleks meil on ka erinevaid ideid. Näiteks hakkasime me tegema ka enda firma video uudiskirja.

Mis on video uudiskiri?

Me kõik ju teame, et infotulv on tänapäeval nii meeletu, et kuidagi silma paista peab eristuma. E- mailiga saadetud uudiskirju nagunii ei viitsita lugeda ja palju läheb spämmi. Nii me siis tegimegi video uudiskirja kust saab sama info natuke efektsemas ja meelelahutuslikumas vormis.

Mida Te teistele ettevõtjatele soovitate video osas?

Teeme koostööd ja võtke meiega ühendust kui tahate ka oma tooteid/teenuseid läbi kiiksuga videode tutvustada. Me võiks vabalt luua ka karakteri restoranile, hotellile, turismitalule, linnale või ka maakonnale. Ei ole mõtet näidata samasuguseid pilte ja videosid nagu teevad seda kõik teised maad. Eesti peab eristuma oma crazy’ide ja nutikate lahendustega. Olgu need siis uued formaadid videokonverentsideks, ürituste või tuuride tegemiseks. Praegu on ideaalne võimalus maailmas silma paista ja paisata just positiivseid lahendusi laia maailma. Vot, Eestis on sellised lahendused. Me oleme kiired, paindlikud ja kreatiivsed.

Mis on Blue Apple?

Blue Apple on Blue Drum perekonda kuuluv alambränd, mille tegevus on tahvelarvutitega meeskonnamängud. Oleme tahvelarvuttega meeskonnamänge teinud juba 5 aastat aga kliendi jaoks on need alati kuidagi ära kadunud Blue Drum teiste tegevuste sekka. Nüüd siis teadvustame uue kodulehega (www.blueapple.ee) neid uusi formaate mida teha saab ja koroona tõttu ongi meie mängudel käinud juba paljud eestimaalased.

Vaatasime uudistes, et tõite turule Blue Apple esimesed tooted Metsaseiklus ja Riskikulleri?

Jah. Metsaseiklusel käis meil juba 50 inimesed, kes võistlesid Pirita terviserajal. Enne 2+2 reeglit tegime ka Riskikulleri, kus võttis osa 15 autot. Teeme veel radasid juurde Tartusse ja Pärnu ka. Praegusel ajal on see ideaalne tegevus, kus saab käia jalutamas ja liikuda nutikalt.

Mis tulevik toob?

Turistid tulevad vaikselt meie linna tagasi ehk suve teisel poolel ja loodan, et suured konverentsid tulevad tagasi detsembriks või uue aasta alguseks. Seda aega saaks ära kasutada uute ideede ja toodete väljatöötamiseks ning kui kriis lõpeb siis oleks Eesti konverentsiturism veelgi tugevam kui enne. Kriisist väljuvad ainult võitjad.  Oleme ju Eestis väikesed ja paindlikud. Kui suudame rohkem spetsialiseeruda ja seeläbi rohkem koostööd teha siis sellest võidaks me kõik. Ja muidugi vahepeal proovime raha kokku ajada siit ja sealt, et ikka ellu jääks. Tuleb olla nutikas.